Dermalogica staat al ruim 30 jaar garant voor uitstekende en professionele service in de skincare branche. Het prachtige hiervan is dat de focus in alle tijden ligt op de gezondheid van de huid in plaats van de beauty.
Jane Wurwand kwam er al snel achter dat er geen productlijn op de markt was die aansloot op haar opleiding en die volledig gericht was op een gezonde huid, en niet op “beauty” . Daarom ging ze haar eigen producten ontwikkelen en zo werd Dermalogica in 1986 geboren. Haar visie was duidelijk: ze wilde producten die de huid verbeteren en gezond maken, zonder irriterende stoffen en ingrediënten die de huid kunnen verstoppen en puistjes kunnen veroorzaken (zoals lanoline, gedenatureerde alcohol, kleurstoffen en parfum). Daarnaast mochten producten niet worden getest op dieren en moest Dermalogica alleen te koop zijn bij gediplomeerde schoonheidsspecialisten die hun vervolgopleiding aan het International Dermal Institute hadden gevolgd. Dermalogica zorgde voor een enorme opschudding in de beauty industrie door huidverbetering en een gezonde huid boven beauty en glamour te stellen.
Wanneer producten van Dermalogica in aanraking komen met de huid, gebeurt er iets bijzonders. Een gezonde, mooie huid, krijgt dan een andere betekenis. Dermalogica is niet voor niets wereldwijd de eerste keus van professionele schoonheidsspecialisten. Waarom? Omdat Dermalogica zich al ruim 30 jaar met hart en ziel wijdt aan educatie, onderzoek en professioneel advies. Dermalogica streeft altijd naar een gezonde en mooie huid voor iedereen